Trendy wśród sklepów internetowych: akcesoria do samoobrony

Wiadomo nie od dziś, że aby zdobyć popularność na rynku, trzeba spełnić wiele warunków. Jednym z nich jest trafienie w niszę oraz zaoferowanie odbiorcom unikalnego produktu, który będzie odpowiedzią na ich problemy. Czy te warunki spełniają sklepy z artykułami obronnymi i detektywistycznymi, które są w Polsce coraz bardziej popularne?

Niszowymi biznesami nazywamy takie przedsięwzięcia, które wpasowują się w pewne wolne miejsce na rynku, wypełniając tym samym „dziurę” – np. oferując produkty, których w kraju jeszcze nie było lub są tak mało popularne, że niewiele osób o nich wie. Tym samym firm oferujących je jest niewiele. Czy sklepy internetowe sprzedające skuteczne akcesoria do samoobrony pasują do tej definicji? Na jakie potrzeby użytkowników odpowiadają?

Świadomość praw wśród Polaków

Wciąż jeszcze niewielu Polaków zdaje sobie sprawę, że samoobrona jest legalna i że używanie np. paralizatora jest dozwolone przez prawo. Dzieje się tak dlatego, że nie mówi się o tym głośno – ludzie słyszą w telewizji, że ktoś umarł od paralizatora i osoba, która go użyła, idzie do więzienia. Dlatego większość boi się używać narzędzi do obrony własnej. Ważne jest to, aby sklepy z tej branży jasno komunikowały, że działające gazy do samoobrony kosztują niewiele, a mogą uratować ludzkie życie nie narażając nas przy tym na konsekwencje prawne.

Kupić przez internet czy stacjonarnie?

Narzędzia służące do obrony własnej, ale także często sprzedawane w takich sklepach artykuły jak alkomaty, to dość specyficzne produkty. Niektórzy klienci wolą obejrzeć je na żywo, dotknąć, sprawdzić jakość, zadać sprzedawcom kilka pytań. Dla takich osób znacznie lepsze są zakupy w sklepie stacjonarnym. Inną grupą klientów są Ci, którzy chcą zachować dyskrecję i np. nie chcą, by ktoś dowiedział się o ich zakupach (np. kiedy wchodzą do sklepu). Dlatego wybierają sklepy internetowe. Dla nich liczy się także oszczędność czasu. Do klientów internetowych zaliczają się również Ci, którzy wcześniej robili zakupy w sklepie stacjonarnym, więc znają produkty i wiedzą, czego chcą – wybierają internet jako szybszą i tańszą drogę. Dlatego właśnie najlepszą opcją jest posiadanie zarówno sklepu stacjonarnego, jak i internetowego.

Budowanie zaufania sklepu

To bardzo ważna kwestia, szczególnie w takiej branży, jak obronno-detektywistyczna. Klienci będą szukać sklepów istniejących od lat i cieszących się dużą popularnością. Przyczyną są względy poczucia bezpieczeństwa – to normalne, że chcemy kupować z pewnych i legalnych źródeł. Dlatego należy zawsze dbać o wizerunek sklepu i być pomocnym, np. odpowiadając na pytania klientów (często pojawiające się: czy kastet jest legalny w Polsce?). Wszyscy pracownicy powinni znać najważniejsze zagadnienia prawne, aby uniknąć wpadek i nieprzyjemnych sytuacji. Wizerunek profesjonalisty i specjalisty w danej dziedzinie jest niezwykle ważny, aby zdobyć zaufanie klientów: zarówno przyciągnąć nowych, jak i zatrzymać tych, którzy raz już zakupy zrobili. Wysoka jakość usług pozwala zbudować bazę lojalnych klientów, którzy polecają dany sklep swoim znajomym, zwiększając w ten sposób przychody firmy.

Autorem zdjęcia głównego jest Monika Święcka

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here