Strategiczni partnerzy biznesowi – jak ich przy sobie zatrzymać?

Każdy, kto zna się choć trochę na biznesie, doskonale zdaje sobie sprawę, że nie ma on racji bytu bez rozległych kontaktów handlowych. Partnerzy – to właśnie oni sprawiają, że interes ciągle się kręci, a my możemy pochwalić się sukcesami i ze spokojem patrzeć na statystyki dotyczące finansów i wizerunku naszej firmy. Choć brzmi to banalnie, lojalność partnerów biznesowych nie jest sprawą oczywistą i prostą do rozwiązania. O relacje biznesowe trzeba zabiegać, trzeba też regularnie nad nimi pracować i rozwijać je. Inaczej staniemy się tylko jednymi z wielu i pojawią się wątpliwości, czy rzeczywiście warto robić z nami interesy. Jak temu zapobiec? Jak skutecznie zatrzymać przy sobie kontrahentów i partnerów biznesowych?

Wartość dodana

W idealnym świecie sama współpraca z naszą firmą byłaby dla partnerów biznesowych atrakcyjną opcją, która sprawiałaby, że spośród wielu innych marek wybierają właśnie nas. Zdarza się to jednak niezwykle rzadko. Nie wystarczy bowiem mieć w zanadrzu ciekawy produkt czy unikatową usługę – zazwyczaj okazuje się, że nie jesteśmy jedynymi, którzy mogą to zaproponować. Jeśli zatem chcemy się wyróżnić i zaprezentować jako partner, z którym naprawdę warto współpracować, musimy podsunąć naszym biznesowym partnerom coś „ekstra”, dodatkową korzyść, która sprawi, że nasza oferta będzie bardziej atrakcyjna niż propozycje konkurencji.

Programy handlowe

Z pomocą przychodzą tu programy lojalnościowe, zaprojektowane z myślą o potrzebach i oczekiwaniach, jakie pojawiają się w kontaktach B2B. Nazywa się je programami handlowymi dla odróżnienia od programów konsumenckich. Choć na pierwszy rzut oka oba mają na celu to samo – budowanie i utrwalanie lojalności – znaczne różnice między charakterem i potrzebami odbiorców sprawiają, że akcenty rozkładają się w nich zupełnie inaczej.

W programach handlowych, inaczej niż w konsumenckich, znacznie ważniejsze niż ciekawa i atrakcyjna komunikacja akcji w różnych kanałach przekazu, okazują się bezpośrednie korzyści płynące ze współpracy z daną firmą. Co więcej, zadbać należy o to, by mechanizm całego takiego systemu wsparcia sprzedaży był maksymalnie uproszczony i przejrzysty dla uczestnika. Nie powinien go zbytnio angażować. Niezwykle ważny okazuje się tu także wysoki stopień personalizacji, jeśli chodzi o kontakt z kontrahentem i proponowane mu benefity wypływające z uczestnictwa w programie. By partner biznesowy zechciał wziąć udział w takim projekcie, musi poczuć się wyjątkowy i wyróżniony.

Jak opracować i wdrożyć program handlowy?

Nie oszukujmy się – czasy renesansu dawno już minęły i mało kto zna się dzisiaj na wszystkim. Można nawet powiedzieć więcej – kto twierdzi, że zna się na wszystkim, w istocie nie zna się na niczym, bo w niczym nie jest specjalistą. Dlatego też, jeśli zależy Ci na sprawnie funkcjonującym, sprawdzonym formacie w zakresie programów handlowych, powinieneś to zadanie powierzyć prawdziwym mistrzom w swoim fachu. Ogromne doświadczenie tak w opracowywaniu koncepcji programów lojalnościowych różnego typu, jak i w ich wdrażaniu i kompleksowej obsłudze, mają eksperci Sodexo. To lider na rynku systemów wsparcia sprzedaży, który dysponuje szeregiem innowacyjnych i świetnie funkcjonujących w różnych branżach rozwiązań. Z pewnością więc uda mu się stworzyć koncepcję w 100 % odpowiadającą zarówno Tobie, jak i Twoim biznesowym partnerom.

Pamiętaj – lojalność w biznesie to wartość, w którą warto inwestować i na którą warto stawiać. Lojalny, długoletni partner biznesowy jest skarbem, o który należy dbać. Postaraj się więc znaleźć sposób, by mógł odczuć, że ta relacja biznesowa jest dla Ciebie ważna. Powodzenia!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here