Siła słowa, czyli opis produktu zwiększający sprzedaż

Coraz większa popularność zakupów w internecie sprawia, iż ilość sklepów internetowych systematycznie wzrasta. Klient ma już do wyboru tysiące ofert, spośród których może zdecydować się na te, które najbardziej odpowiadają jego gustom i zapotrzebowaniom. Taka sytuacja powoduje wzmożoną konkurencję pośród e – sklepów, które muszą podejmować odpowiednie działania, aby utrzymać się na rynku i rozwijać własną działalność. Ważną kwestię stanowi dobra strona internetowa, jej pozycjonowanie oraz reklama i marketing. Jednak podstawową sprawę stanowi dobry opis produktu – to on może spowodować, iż klient zdecyduje się na zakup lub z niego zrezygnuje.

Podstawowa prawda jest taka, iż klient sklepu internetowego nie może danego produktu dotknąć, sprawdzić czy przymierzyć. Jest uzależniony jedynie od opisu. A w tym przypadku zasada jest prosta – dobry opis sprzeda produkt, a zły niestety nie. Tworząc opis produktu trzeba pamiętać o tym, iż nie wystarczy przeładować go pozytywnymi przymiotnikami – typu najlepszy, najbardziej wytrzymały czy najbardziej opłacalny. Współczesny klient to konsument wymagający, który zamiast nachalnej reklamy oczekuje konkretnych informacji i prawdziwego przedstawienia danego towaru. W związku z tym dobry opis produktu powinien charakteryzować się pewnymi cechami, a mianowicie:
– konkretne informacje dotyczące produktu (czyli jego właściwości i zastosowanie),
– skierowanie na grupę docelową (inaczej powinny być opisywane produkty dla młodzieży, a inaczej dla biznesmenów bądź seniorów),
– pisanie językiem korzyści (czyli co klient uzyska decydując się na dany produkt).
Tworząc opisy produktów należy także pamiętać o tym, iż strona internetowa sklepu będzie pojawiać się w wyszukiwarkach. Dlatego też dany opis powinien wspomagać pozycjonowanie strony i być przyjazny wyszukiwarkom internetowym. Taki efekt osiąga się poprzez odpowiednie umieszczenie słów i wyrażeń kluczowych.

Aby osiągnąć założony cel – czyli stworzyć dobry opisu produktu – należy unikać kopiowania opisów z innych sklepów internetowych, tworzenia opisów zbyt długich i ogólnikowych oraz skupiania się tylko na cechach danego produktu (bez uwypuklania korzyści). Dużym błędem właścicieli e – sklepów jest także opisywanie tego, co widać na zdjęciach, co sprawia, iż informacje są w niepotrzebny sposób powielane.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here