Reklama e-sklepu na portalach społecznościowych

Z roku na rok wzrasta popularność portali społecznościowych – trudno dziś znaleźć osobę, która nie miałaby konta na jednym z nich. Szczególną popularnością cieszy się Facebook, który z każdym kolejnym miesiącem zyskuje nowych użytkowników. Wzrastającą popularność portali społecznościowych coraz chętniej wykorzystują właściciele sklepów internetowych, którzy zaczynają doceniać ich siłę oddziaływania na potencjalnych klientów.

Jedną z możliwości zaistnienia w sieci jest stworzenie fanpage’a na Facebooku, który – co warte podkreślenia – jest udostępniany w sposób bezpłatny. Fanpage to konto, które znacznie ułatwia prowadzenie sklepu internetowego – nie tylko oferuje dostęp do różnorodnych statystyk, ale także umożliwia tworzenie rozbudowanych reklam i przyznawanie określonych uprawnień osobie zajmującej się prowadzeniem strony społecznościowej.

Założenie fanpage’a przynosi wiele korzyści, a główną z nich jest gromadzenie w jednym miejscu wszystkich klientów sklepu internetowego – i to zarówno tych obecnych, jak i potencjalnych. Wszystkie osoby, które polubią dany profil mogą otrzymywać informacje o nowościach, promocjach, konkursach czy rabatach, co w konsekwencji może prowadzić do zwiększenia sprzedaży. Dodatkową korzyścią jest to, iż klient może udostępnić pewne treści (na przykład informacje o promocjach) na swoim koncie prywatnym, co automatycznie zwiększa ilość wyświetleń danego komunikatu, a tym samym zwiększa zainteresowanie daną ofertą. Nie bez znaczenia jest także to, iż treści umieszczone na fanpage’u sklepu internetowego są widoczne dla wszystkich użytkowników portalu społecznościowego, co także zwiększa zasięg oddziaływania.

Posiadanie fanpage’a na Facebooku przynosi wiele dodatkowych możliwości. Pierwszą z nich jest wykupienie płatnej reklamy na Facebooku, która umożliwi dotarcie do ściśle określonej grupy docelowej. Kolejnym plusem jest możliwość zintegrowania fanpage’a ze sklepem internetowym, co w praktyce oznacza, iż każdy zadowolony klient e-sklepu może stać się jego fanem na Facebooku. Sposobem na zwiększenie zadowolonych konsumentów jest ogłaszanie informacji o kuponach rabatowych i organizowanie konkursów, w którym nagrodami będą określone produkty sklepu internetowego.

Biorąc pod uwagę popularność Facebooka trudno dziś sobie wyobrazić sklep internetowy, który nie korzystałby z dużych możliwości marketingowych, jakie daje założenie fanpage’a. Ten rodzaj promocji e-sklepu nie tylko pomaga utrzymać stałych klientów, ale także znacznie ułatwia zdobycie nowych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here