Jak dokładnie działa marketing szeptany?

Celem marketingu szeptanego jest wywołanie dyskusji na temat danego produktu albo usługi. Obecnie wykorzystywany jest przede wszystkim w internecie. Zdecydowanie najczęściej wymienianą zaletą tego rodzaju marketingu jest możliwość dotarcia do bardzo dużej grupy odbiorców bez generowania wysokich kosztów. Ponadto marketing szeptany umożliwia bardzo efektywne reklamowanie każdego dostępnego na rynku produktu czy usługi. Jest to ogromny plus tej formy reklamy, która doskonale zdaje egzamin bez względu na wybraną wcześniej grupę docelową.

Jakie efekty może dać skuteczny marketing szeptany?

Marketing szeptany umożliwia danej firmie zbudować zaufanych klientów, co może mieć bardzo efektowne przełożenie na osiągane zyski. Z różnych niezależnych badań jednoznacznie wynika, że zdecydowana większość ludzi podejmuje swoje decyzje zakupowe na bazie rekomendacji innych użytkowników. Konsumenci uznają bowiem opinie innych kupujących za wiarygodniejsze od informacji zamieszczanych przez producentów. Rolą specjalistów od marketingu szeptanego jest zatem umieszczanie pozytywnych opinii o danym produkcie lub usłudze w komentarzach pod postami na Facebooku czy Instagramie, a także na różnych tematycznych forach dyskusyjnych

Jakie są zalety buzz marketingu?

Oczywiście jedynymi zaletami marketingu szeptanego nie są promocja oraz wywoływanie dyskusji na temat danej marki czy produktu lub usługi. Buzz marketing może również bardzo korzystnie oddziaływać na PR firmy. Bardzo istotnym i jednocześnie zapomnianym działaniem może być tzw „gaszenie pożarów”. Jest to odpowiadanie na nieprzychylne komentarze użytkowników.

Jeżeli firma chce zwiększyć zaufanie użytkowników i potencjalnych klientów wobec swojej marki powinna stworzyć profesjonalny profil przedstawiciela, który w odpowiedni i umiejętny sposób będzie udzielał stosownych odpowiedzi na ewentualne zarzuty. Oczywiście część firm jest negatywnie nastawiona do marketingu szeptanego.

Buzz marketing będzie przynosił spodziewane rezultaty tylko wtedy, gdy będą się nim zajmowały kompetentne osoby. Właściwie przeprowadzona kampania marketingu szeptanego nie może zostać wykryta. Nie można popełniać prostych błędów polegających m.in. na stworzeniu profilu, który będzie wyglądał na niewiarygodny. Takie działanie może obrócić się niestety na niekorzyść danej firmy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here