SEO to dziedzina marketingu internetowego ulegająca bardzo dynamicznym zmianom. Google wciąż uruchamia nowe algorytmy i dokonuje bieżących aktualizacji. Co wpływa na pozycjonowanie strony w 2018 roku?

Nienaganny User Experience

Przy określaniu pozycji stron w wynikach wyszukiwania, uwaga Google coraz mocniej przykładana jest do jakości ich interakcji z użytkownikami. Odpowiednio wysoki poziom User Experience zwiększa szansę na utrzymanie zainteresowania osoby odwiedzającej witrynę, a tym samym wydłużenie czasu pobytu i zmniejszenie wartości współczynnika odrzuceń. Aspekty te pozostają nie bez wpływu na wyszukiwarkę, która określa daną stronę jako wartościową dla użytkowników i wyróżnia ją odpowiednio wysoką pozycją w wynikach (zgodnie z algorytmem RankBrain). Aby pozycjonowanie przyniosło zamierzony efekt, konieczne jest więc zadbanie o czytelną nawigację witryny oraz skrócenie czasu ładowania strony. Warto pamiętać, że dobry UX musi dotyczyć wersji przeznaczonej zarówno na komputery, jak i urządzenia mobilne.

Ukierunkowanie fraz kluczowych na wyszukiwanie głosowe

Jak donosi Google, obecnie jedno na pięć wyszukiwań wykonywanych jest za pośrednictwem komendy głosowej (w 2020 roku może to być nawet 50%!). Rozwiązanie to staje się coraz popularniejsze, a tym samym oferuje zupełnie nowe możliwości odnajdywania informacji w sieci. Planowanie strategii SEO wymaga więc wzięcia pod uwagę wzrostu wyszukiwań głosowych, poprzez dobieranie bardziej naturalnych fraz kluczowych. Nierzadko są to hasła używane przez użytkowników podczas bezpośrednich konwersacji. Obecnie coraz lepszym rozwiązaniem jest stosowanie fraz z tzw. długim ogonem („long tail”), które pozwalają na uzyskanie trafnej oraz szybkiej odpowiedzi na zadane pytanie.

Uwzględnienie atrakcyjnych treści wizualnych

Zdaniem analityków, już za kilka lat 80% całego ruchu w internecie będą stanowiły filmy. W połączeniu z unikalną i przydatną treścią, interesująca forma wizualna najskuteczniej zachęca użytkowników do pozostania na stronie oraz zapoznania się z jej zwartością. Wpływa to bezpośrednio na pozycjonowanie stron. Wartościowy dla użytkowników content wizualny przyczynia się do wzrostu ich zaangażowania, przez co zaczynają chętniej udostępniać cenne, naturalne linki w mediach społecznościowych. Filmy, obrazy oraz inne treści wizualne coraz częściej pojawiają się też w wynikach wyszukiwania, dzięki czemu mogą generować dodatkowy ruch. Content wizualny musi być jednak uzupełnieniem witryny, a nie jej główną zawartością – w przeciwnym razie może dodatkowo wydłużać czas ładowania.

Przystosowanie strony do urządzeń mobilnych

Jedną z najistotniejszych zmian w sposobie generowania rankingu Google jest obecność indeksu Mobile First Index. Wpływa on w sposób znaczący na widoczność witryn nieprzystosowanych do wyświetlania na urządzeniach mobilnych, negatywnie wpływając na wysokość ich pozycji. Mobilna wersja strony musi być prawidłowo wykonana:

  • jej zawartość nie może zasadniczo różnić się od wersji podstawowej,
  • nawigacja powinna pozwalać na swobodne poruszanie się po wszystkich podstronach,
  • dane strukturalne muszą być poprawne i jednolite w obu wersjach witryny,
  • szybkość ładowania wersji mobilnej powinna być jak najkrótsza.

Szybkość strony jest również jednym z ważnych czynników rankingowych. W lipcu 2018 roku Google planuję dużą aktualizację szybkości.

Dla właścicieli serwisów nie posiadających odpowiedniego przystosowania 2018 rok może być ostatnią okazją, aby zmodernizować strukturę i dogonić bardziej nowoczesną konkurencję.

Gwarancja bezpiecznego połączenia HTTPS

Kwestią coraz mocniej wpływającą na pozycjonowanie stron w Google stają się bezpieczne połączenia HTTPS. Od lipca 2018 przeglądarka Google Chrome wyświetlać będzie komunikaty ostrzegawcze na stronach bez certyfikatu szyfrującego SSl, jeżeli zostaną na nich wykryte formularze zbierające dane kart kredytowych oraz hasła. Ostrzeżenia te mogą skutecznie zniechęcać użytkowników do pozostania na stronie i dokonania konwersji, a tym samym przyczynią się do obniżenia ruchu i zwiększą współczynnik odrzuceń. Aby podnieść pozycję witryny w wynikach wyszukiwania Google, zwiększenie bezpieczeństwa danych użytkowników poprzez wdrożenie oraz prawidłową implementację certyfikatu SSL będzie już wkrótce praktycznie niezbędne.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here