Chciałbyś prowadzić skuteczną komunikację emailową ze swoimi klientami. Chciałbyś, ale obawiasz się ogromu pracy z tym związanej – witania się z nowymi użytkownikami, odpisywania, przygotowywania dla każdego jak najlepszych treści… A jeśli ci zdradzimy, że to wszystko można ułatwić za pomocą autorespondera?
Czym jest autoresponder?
Abyś mógł wykorzystywać autorespondery, najpierw musimy ci dokładnie wyjaśnić, czym one są i jak działają. W bardzo dużym uproszczeniu można powiedzieć, że to maile, które INFORMUJĄ odbiorcę w sposób AUTOMATYCZNY o wykonanej czynności.
Nadawca ustawia w systemie email marketingowym „wyzwalacze”, czyli zdarzenia, które spowodują automatyczną wysyłkę określonej wcześniej wiadomości. W ten sposób zatwierdza się np. zapis do newslettera, utworzenie konta, dokonanie zakupu.
Nadawca nie musi bardzo skupiać się na grafice – autoresponder jest po to, żeby użytkownik otrzymał konkretną wiadomość i to ona jest najważniejsza. Nawet maile wysyłane automatycznie muszą stanowić wartość dla odbiorcy. W innym razie może on albo nie odczytywać naszych kolejnych wiadomości lub przesunąć je do folderu ze SPAMem… a tego nie chciałby żaden nadawca kampanii email marketingowej.
Dlaczego warto korzystać z autoresponderów?
Już wiesz, czym są autorespondery – na pewno przyszło ci do głowy kilka pomysłów, jak mógłbyś je wykorzystać. I bardzo dobrze! Jest to rozwiązanie, które właściwie nie ma ograniczeń, a to jak będzie działać, zależy tylko od twoich pomysłów.
Dlaczego warto spróbować?
- W ten sposób wesprzesz całą kampanię email marketingową, a więc skuteczniej będziesz budować długofalowe relacje z odbiorcami.
- Raz ustawiony system działa cały czas, na każdego z kolejnych klientów. Adresat otrzyma wiadomość od razu, bez twojego udziału. Oszczędzasz czas, nie musząc tego robić ręcznie!
- Oszczędzasz również pieniądze, ponieważ kierujesz komunikaty do określonych grup (które wykonają działania będące „wyzwalaczami”), a nie do całej bazy.
Autoresponder świetnie sprawdza się niezależnie od rozmachu działań. Narzędzie jest skutecznie wykorzystywane zarówno przez międzynarodowe korporacje, średnie i małe przedsiębiorstwa, jak i pojedyncze osoby (jak np. blogerzy). Dołącz do tego grona jak najprędzej!