Benefity pozapłacowe, czyli jak zmotywować pracowników do pracy

Benefity pozapłacowe to skuteczne narzędzie motywacji – pozwalają na przyciągnięcie specjalistów do firmy, a także zatrzymanie ich w przedsiębiorstwie na dłużej. Na świadczenia tego typu składają się wszystkie pozapieniężne przychody pracowników, których przyznanie wynika z dobrej woli pracodawcy.

Jakie są popularne benefity pozapłacowe?

Wśród benefitów pozapłacowych najbardziej popularny jest dostęp do prywatnej opieki medycznej. Tego typu dodatek do wynagrodzenia powoli staje się standardem, zwłaszcza w większych firmach. Oprócz niego warto też zaproponować podwładnym inne świadczenia. Ciekawym rozwiązaniem są różnego typu karty: podarunkowe (również dla dzieci pracowników), lunchowe, sportowe czy na kulturę, które można znaleźć m.in. w ofercie firmy Edenred. Takie benefity umożliwiają pracownikom pełną elastyczność. Każda osoba we własnym zakresie może zadecydować, na co konkretnie przeznaczy środki z bonu podarunkowego  czy karty żywieniowej, a także z jakich usług skorzysta w ramach dodatku na sport czy kulturę. Dzięki temu, świadczenia pozapłacowe idealnie spełniają swoją funkcję – są dostosowane do potrzeb i oczekiwań pracownika, przez co podnoszą jego zadowolenie i motywację do działania.

Inny popularny dodatek do wynagrodzenia to karty wakacyjne, pozwalające na dofinansowanie wypoczynku. To świetny benefit pozapłacowy, zwłaszcza dla stałych pracowników, którzy dzięki niemu mogą poczuć się wyróżnieni i docenieni. Dobrym rozwiązaniem jest też dostęp do platformy oszczędnościowej, za sprawą której pracownicy mają szansę skorzystać z różnego typu zniżek i rabatów.

Formą motywacji jest też stworzenie przyjaznego środowiska pracy. Przełożeni mogą więc zaoferować swoim podwładnym takie benefity, jak możliwość pracy zdalnej, elastyczne godziny pracy czy regularnie organizowane wyjścia integracyjne.

Kiedy warto zaoferować benefity pozapłacowe?

Tak naprawdę, benefity pozapłacowe warto oferować zawsze. Wpływają one na wzrost zadowolenia pracowników, a także dają im poczucie, że pracodawca o nich dba i zwraca uwagę na ich potrzeby. Dzięki temu rośnie ich motywacja do działania, co może przełożyć się na poprawę funkcjonowania całej firmy.

Takie świadczenia warto wprowadzić szczególnie wtedy, gdy pracodawcy poszukują nowych pracowników, jednak nie mogą im zaoferować odpowiednio wysokiego wynagrodzenia. Benefity stają się wówczas rodzajem rekompensaty za nieco niższą pensję. Pozornie błahy bon podarunkowy czy karta sportowa mogą sprawić, że pracownik mimo wszystko zainteresuje się taką ofertą pracy. Należy jednak pamiętać, że świadczenia pozapłacowe muszą być wówczas idealnie dopasowane do jego oczekiwań – dobrze więc postawić na bonusy, które podwładni będą mogli indywidualnie dostosować do swoich potrzeb.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here