środa, Marzec 3, 2021

Branże odporne na koronawirusa

0
Branże odporne na koronawirusa

Nie wszystkie branże ucierpiały z powodu pandemii COVID-19. Jest to czas wyzwań dla polskich przedsiębiorców, ale część firm radzi sobie świetnie. Wybrane branże są odporne na koronawirusa, a nawet na nim zyskały – jak e-commerce, wyroby artykułów medycznych, farmacja czy logistyka.

Branża e-commerce

Branża e-commerce przyczyniła się też do rozwoju branży logistycznej i magazynowej – coraz większą popularność zdobywają m.in. hale magazynowe w Rzeszowie czy Szczecinie, czyli także w tych lokalizacjach, które do tej pory nie były popularne. Podczas I fali pandemii najmocniej odczuliśmy przymusowe zamknięcie w domu, co oznaczało, że podczas akcji #zostańwdomu korzystaliśmy chętnie z alternatywy dla zakupów tradycyjnych.

Polacy kupują on-line dużo, a od czasu pandemii tym chętniej. Liczne firmy odnotowały większe zyski z kanałów sprzedaży internetowej. Wiele branż zareagowało od razu na nową rzeczywistość i dostosowały swoje usługi.

Branża logistyczna i magazynowa

Oznaczało to również konieczność rozbudowy sektora magazynowego – głównie w popularnych lokalizacjach, ale na znaczeniu zyskały też magazyny w Rzeszowie i innych regionach do tej pory znacznie mniej rozbudowanych pod tym względem.

Koronawirus tej branży niestraszny – na powierzchnię magazynową popyt jeszcze wzrósł. W pierwszej połowie 2020 roku odnotowano rekordowe zapotrzebowanie na magazyny. Wynajęto aż o 1/4 powierzchni więcej niż rok temu. Magazyny – w Rzeszowie, Warszawie czy w Łodzi – pracowały prężnie, nie zostały dotknięte lockdownem. Większa aktywność najemców pokazuje, że branża ta rozwijać się prawdopodobnie będzie nadal.

Rośnie też zainteresowanie nowymi powierzchniami ze strony firm produkcyjnych z różnych sektorów oraz działających w handlu internetowym – jak hale produkcyjne w Rzeszowie, Szczecinie i innych mniej popularnych lokalizacjach.

Branża nieruchomości

Trzeba odnotować większą ostrożność przy rozpoczynaniu kolejnych inwestycji przez deweloperów. Podczas pandemii firmy deweloperskie i agencje nieruchomości odnotowały spadki, ale mimo wszystko popyt na mieszkania i domy jest – zmieniły się natomiast trendy. Wiele osób szuka obecnie mieszkań lub domów pod dużym miastem, popularnością cieszą się też partery, większą uwagę zwracamy na taras albo balkon.

Obecnie rynek mieszkaniowy pierwotny i wtórny wydają się być dość stabilne – poza tym, z powodu m.in. niskiego oprocentowania lokat, wiele osób inwestuje w mieszkania lub kupuje apartamenty na wynajem w miejscowościach turystycznych – jak Hel, Gdańsk itp.

Reklama cyfrowa w miejscach publicznych. Czy warto, abyś z niej skorzystał?

0
Reklama cyfrowa w miejscach publicznych

Reklama typu DOOH, Digital Out Of Home,  to jeden z najczęściej obecnie wykorzystywanych sposobów komunikacji z klientem. Poznaj bliżej tę metodę i dowiedz się, czy płynące z niej korzyści będą przydatne także w twojej branży.

Czym jest DOOH?

Digital Out Of Home to reklama cyfrowa zewnętrzna, czyli przeniesiona do naszego codziennego otoczenia. Obejmuje wiele różnorodnych nośników i sposobów komunikacji, choć jednym z najchętniej wykorzystywanych są ekrany LCD, rozmieszczone w uczęszczanych miejscach. Jednak nie tylko na nich może znaleźć się reklama. Jest dostępna także na wielkoformatowych telebimach, billboardach czy w postać citylight. Tak naprawdę wybór należy do ciebie. Możesz umieścić ją dokładnie tam, gdzie według ciebie najlepiej się sprawdzi.

Gdzie można wykorzystać reklamę DOOH?

Tak naprawdę wszędzie, choć kluczem do jej sukcesu jest docieranie do jak największej liczby potencjalnych odbiorców. Powinna zatem znaleźć się w miejscach najczęściej uczęszczanych przez duże grupy ludzi. Mogą to być między innymi pojazdy komunikacji miejskiej, dworce i lotniska, ale także centra handlowe, przychodnie czy budynki, w których odbywają się targi branżowe. Telebimy i billboardy najlepiej sprawdzają się z kolei przy najbardziej uczęszczanych szlakach komunikacyjnych.

Jakie korzyści może przynieść reklama DOOH dla twojej firmy?

Reklama cyfrowa to przede wszystkim metoda dotarcia do szerokiej grupy odbiorców. Dzięki umieszczeniu nośników w wielu uczęszczanych punktach może ona objąć swoim zasięgiem nawet całą populację takiego miasta jak Warszawa czy Kraków. Kiedy zostanie uzupełniona o dodatkowe nośniki, takie jak social media i klasyczne reklamy internetowe, jej zasięg jest naprawdę ogromny, o czym można bliżej dowiedzieć się na stronie  https://be-media.com.pl.

Co więcej, reklama DOOH swój przekaz opiera przede wszystkim na nagraniach wideo, co jest niezwykle efektywne i skuteczne. Jak wykazały prowadzone badania statystyczne, ruchome obrazy znacznie lepiej przyciągają uwagę odbiorców i skupiają ją na dłużej, niż obrazy statyczne lub tekst. Dzięki temu nie tylko więcej odbiorców może zobaczyć reklamę, ale także skupić na niej swoją uwagę, co w efekcie przekłada się na jej lepsze zapamiętywanie.

Dzięki interesującym przekazom reklama tego typu może także zachęcić klientów do dokładniejszego zapoznania się z ofertą twojej firmy na przykład po przyjściu do domu. Buduje także konkretny obraz twojego przedsiębiorstwa, jako nowoczesnego i pełnego ciekawych pomysłów.

Ostatecznym efektem długotrwałego, globalnego oddziaływania DOOH, jest nawiązanie kontaktu z wieloma klientami i zachęcanie ich do bliższego poznania twojej firmy i produktów, co przekłada się na większe obroty. Pomaga także w budowaniu relacji z klientem i pozytywnego wizerunku firmy, co powoduje większe zaufanie i rozpoznawalność marki. W efekcie również ten czynnik prowadzić będzie do szybszego zwiększania obrotów.

Jeśli do tej pory się wahałeś, teraz już wiesz: reklama DOOH będzie korzystna dla twojego biznesu.

PIT 2021 – jak rozliczyć i do kiedy wysłać deklarację?

0
PIT 2021

Nowy sezon rozliczeń za poprzedni rok podatkowy zbliża się coraz szybciej i jest nieuchronny. Dla każdego rodzaju deklaracji mamy wprawdzie inny termin, jednak już teraz warto zacząć myśleć o przygotowaniu swojego PITa. Do kiedy mamy obowiązek rozliczyć się z PIT i jak zrobić to w najwygodniejszy sposób? Dlaczego nie warto zwlekać z oddaniem deklaracji do urzędu? Jakie narzędzia mogą ułatwić nam wypełnienie i przesłanie rozliczenia?

  1. PIT 2021 – do kiedy trzeba wysłać dokumenty?
  2. Jak dostarczyć PIT do Urzędu Skarbowego?
  3. O czym pamiętać przy wypełnianiu deklaracji?

PIT 2021 – do kiedy trzeba wysłać dokumenty?

Podobnie jak w latach ubiegłych, deklaracje PIT oznaczone różnymi numerami mają różne terminy, do których musimy się z nimi wyrobić. Najpopularniejszy druk – PIT-37 – jest dedykowany osobom pracującym u kogoś. Termin jego rozliczenia mija ostatniego dnia kwietnia i do tego czasu musimy bezwzględnie przesłać do urzędu nasze dokumenty. Jeżeli tego nie zrobimy, będziemy musieli tłumaczyć się w formie czynnego żalu i mieć bardzo dobre uzasadnienie – inaczej Urząd Skarbowy może nałożyć na nas karę.

Kolejną ważną rzeczą dotyczącą uzupełniania deklaracji PIT jest podatek. Jeżeli mamy nadpłatę, otrzymamy ją w terminie do 3 miesięcy od złożenia plików, w związku z czym szybkie rozliczenie nam się opłaca. Z kolei gdy mamy niedopłatę, musimy wpłacić brakującą kwotę do ostatniego dnia kwietnia, a najlepiej w dniu odesłania dokumentów.

Jak dostarczyć PIT do Urzędu Skarbowego?

Istnieją trzy sposoby na rozliczenie się z obowiązku podatkowego. Zaliczamy do nich kolejno:

  • osobistą wizytę w urzędzie i złożenie deklaracji w okienku, co jednak wymaga od nas odczekania na swoją kolej, a obecnie w wielu miejscach jest również niemożliwe;
  • wysłanie deklaracji listem poleconym przez Pocztę Polską, przy czym musimy pamiętać o nadaniu przesyłki z odpowiednim wyprzedzeniem, aby uniknąć gigantycznych kolejek na kilka dni przed końcem terminu;
  • wysłanie deklaracji w formie elektronicznej, tak zwanego e PIT, co jest najszybszą i najwygodniejszą formą kontaktu z naszym Urzędem Skarbowym. Należy jednak pamiętać, aby zachować zwrotny dokument UPO (Urzędowe Potwierdzenie Odbioru), który stanowi potwierdzenie przekazania dokumentów.

O czym pamiętać przy wypełnianiu deklaracji?

Wypełniając PIT online czy odręcznie powinniśmy zrobić to w sposób dokładny i rzetelny. Wykorzystanie odpowiedniego programu jest przy tym dużo wygodniejsze i łatwiejsze, a dodatkowo minimalizujemy w ten sposób ryzyko pomyłki. Jeżeli po wysłaniu PIT zorientujemy się, że popełniliśmy błąd, skontaktujmy się z urzędem jak najszybciej i poprośmy o pomoc w jego naprawieniu.

PIT online

Warto również mieć na względzie to, że odkładanie rozliczenia się w czasie nie działa na naszą korzyść. Im dłużej będziemy w ten sposób zwlekać, tym mniej czasu zostawimy sobie na przygotowanie dokumentów, co sprzyja popełnianiu błędów. Dodatkowo później otrzymamy także zwrot podatku lub będziemy mieć mniej czasu na dopłacenie brakującej kwoty.

Rozliczenie się z PIT jest obowiązkowe dla każdej osoby, która osiągnęła dochód w zeszłym roku podatkowym, chociaż nie każdy będzie miał na to taką samą ilość czasu. Jeżeli zależy nam na szybkim, prostym i wygodnym rozwiązaniu, warto rozważyć wypełnienie i przesłanie deklaracji poprzez program do obsługi PIT – dzięki temu nie musimy ruszać się z domu, mamy mniejszą szansę na pomyłkę, a także możemy szybciej uzyskać zwrot nadpłaconego podatku, jeżeli rozliczymy się z wyprzedzeniem.

Jak wybrać idealny telefon do pracy?

0
telefon do pracy

Większość z nas korzysta z telefonu także w pracy – podczas home office może on okazać się wręcz niezbędny. Jaki wybrać odpowiedni model, na co zwrócić uwagę, porównując kilka telefonów? Kilka porad znajdziesz poniżej.

Czym jest mały ZUS i kto może z niego skorzystać?

0
mały zus
Fot. Pexels.com

Prowadzenie własnej firmy nie jest łatwe. Zwłaszcza na początku. Nowe przedsiębiorstwo wymaga dużo czasu, a także środków finansowych. Jednym z rozwiązań zmniejszających koszty jest skorzystanie z małego ZUSu. Czym jest i kto może skorzystać z takiego rozwiązania? Odpowiedź znajdziesz poniżej.

Przeczytaj też: http://www.synat.pl/maly-zus-dla-firm/

Mały ZUS – podstawowe informacje

Skorzystanie z tej opcji wiąże się z wpłacaniem niższych składek na ubezpieczenie społeczne. Regułą jest, że kwota na ZUS obliczana jest na podstawie dochodów z roku ubiegłego. Jednak z przypadku małego ZUSu kwota ta zostaje obniżona.

Z takiego rozwiązania mogą skorzystać jedynie osoby, które nie przekroczyły przychodu w wysokości 120 tys. zł za miniony rok. Mniejsze składki można płacić maksymalnie przez 36 miesięcy prowadzenia działalności gospodarczej.

W przypadku osób, które już w 2020 roku korzystały z niższych składek na ubezpieczenie społeczne nie ma potrzeby ponownego składania wniosku. Ulga zostanie naliczona także w tym roku. Chyba, że minie maksymalny okres uprawniający do korzystania z niższych świadczeń. Drugą ewentualnością jest przekroczenie maksymalnej kwoty przychodu w 2020 roku.

Mały ZUS, a wznowienie firmy.

Jeśli przed zawieszeniem firmy opłacało się standardowe składki do ZUS należy w ciągu 7 dni od wznowienia przedsiębiorstwa złożyć wniosek ZUS ZUA. Oczywiście dotyczy to sytuacji, w której spełnia się warunki przystąpienia do małego ZUSu.

Ważnym aspektem jest oddanie wniosku w terminie do 7 dni od daty ponownego rozpoczęcia działalności gospodarczej. Przekroczenie tego terminu sprawi, że obowiązkowo trzeba będzie odkładać standardowe stawki. Firmy, które wcześniej korzystały z ulgi i dalej spełniają warunki będą automatycznie ponownie rozliczane na zasadzie małego ZUSu.

 

Mały ZUS może okazać się wielką ulgą dla młodego przedsiębiorcy. Zaoszczędzone pieniądze mogą pozwolić w zrealizowaniu inwestycji. Jednak przede wszystkim mogą odciążyć budżet. Warto skorzystać z takiego ułatwienia, zwłaszcza w początkowej fazie prowadzenia firmy kiedy liczy się każda złotówka. Jeśli spełniasz wymogi czas na wypełnienie odpowiedniego wniosku.

Zobacz też: http://openid.pl/zawieszenie-i-likwidacja-dzialalnosci-gospodarczej-o-czym-nalezy-pamietac/

Torby papierowe z logo – doskonałe narzędzie marketingowe

0
Torby papierowe z logo

W czasach, gdzie otaczają nas setki, a nawet tysiące reklam, trudno jest się wybić z reklamą swojej firmy. Nie jest to niemożliwe, ale jest to drogie. W szczególności nowe firmy pojawiające się na rynku mają problem z tym, jak poinformować o swoim istnieniu, jednocześnie nie wydając milionów na reklamę. Z drugiej strony ludzie czują się przytłoczeni reklamami telewizyjnymi, radiowymi, jak i outdoorowymi. Jak się zareklamować w dzisiejszych czasach? Gdzie umieścić swoje logo, żeby było widoczne i kojarzone z przyjazną marką?

Świetną propozycją jest umieszczenie logo na torbie papierowej. Dlaczego torba papierowa? Z prostego powodu. Żyjemy w czasach gdy nasza świadomość na temat zanieczyszczenia środowiska jest coraz większa. Zaczynamy sobie zdawać sprawę z tego, jak wielką szkodę wyrządzamy sobie i naszej Planecie korzystając z plastiku. W sklepach coraz częściej, zamiast wybierać reklamówki jednorazowe sięgamy po torby papierowe. Jest to dobry sygnał. Oznacza to, że nie tylko widzimy problem, ale próbujemy mu zaradzić. Wielki wpływ na kwestie papier czy plastik mają firmy.

Jakie korzyści może odnieść Firma z korzystania z papierowych toreb?

Jest ich bardzo wiele. W pierwszej kolejności warto zwrócić uwagę na to, jak spostrzegana będzie Twoja działalność. Jako że plastik stanowi potężne zagrożenie, torby papierowe są uważane za świetny zmiennik. Temat ekologii jest ciągle żywy. Torby papierowe pomagają budować pozytywny wizerunek firmy. Firmy korzystające z papierowych zamienników reklamówek jednorazowych, są postrzegane jako firmy przyjazne dla środowiska. Coraz częściej marki korzystające z papierowych toreb są uważane za bardziej prestiżowe. Torby papierowe ulegają w szybkim czasie rozpadowi, dzięki czemu nie zaśmiecają naszej Planety. Czas rozpadu reklamówki jednorazowej to około 400 lat, natomiast torby papierowej średnio 6 miesięcy. Jest to ogromna różnica!

Torby papierowe to eleganckie opakowanie, które przyda się podczas różnych eventów, targów i akcji promocyjnych. W torbie możemy wręczyć materiały na temat firmy, na przykład katalogi, ulotki i broszury, a także gadżety reklamowe.

Klienci korzystający z toreb papierowych z logo firmy stają się nieformalnie ambasadorami jej. Dlaczego jest to dużą zaletą? Jest to oszczędność na reklamie. Zamiast wykupować miejsce na reklamę outdoorową lub czas reklamowy w telewizji czy w radiu, Twoją reklamą mogą być twoi klienci. Logo przemieszcza się wraz z osobą używającą torby, dzięki temu może być zauważone przez dużą liczbę potencjalnych klientów. Co więcej, ten sposób reklamy nie jest odbierany jako nachalny. Torby papierowe często są używane kilka razy. Przekaz reklamowy ma długi czas oddziaływania, dzięki czemu na dłużej pozostanie w umyśle nadawcy. Często torby wędrują z rąk do rąk, przez co zwiększa się zasięg reklamy. Poprzez przekazywanie toreb w taki sposób klienci niejako polecają daną firmę.

Jaki rodzaj torby papierowej wykorzystać?

Wybór toreb papierowych jest na tyle szeroki, że znajdzie się coś dla każdej działalności. Zacznijmy od toreb z uchwytami skręcanymi, sznurkowymi i płaskimi, które możemy wykorzystać w branży spożywczej, modowej i kosmetycznej. Małe torebeczki tego rodzaju świetnie sprawdzą się w branży jubilerskiej. Torby fałdowane sprawdzą się w piekarniach. Duże torby klockowe idealne zastosowanie znajdą w branży alkoholowej. Natomiast małe torby klockowe sprawdzą się jako opakowania na drobne elementy typu śrubki, gwoździe i nakrętki.

Dlaczego warto umieścić swoje logo na torbie papierowej?

  1. Torby papierowe są dobrze spostrzegane przez klientów
  2. Torba papierowa jest przyjazna dla środowiska
  3. Torba papierowa podnosi prestiż firmy
  4. Jest to stosunkowo tani sposób reklamy
  5. Jest to reklama o dużym zasięgu oddziaływania
  6. Nie jest to nachalna forma reklamy, dzięki czemu jest milej odbierana
  7. Torby z logo zwiększają rozpoznawalność firmy.

W jakich branżach jest wykorzystywany polistyren wysokoudarowy?

0
W jakich branżach jest wykorzystywany polistyren wysokoudarowy

Polistyren wysokoudarowy to lekkie tworzywo mające szerokie zastosowanie w wielu branżach. Do czego wykorzystuje się płyty HIPS? Poniżej najważniejsze właściwości polistyrenu oraz jego główne zastosowanie.

Wśród klientów działających w różnych obszarach przemysłu popularnością cieszą się przede wszystkim płyty ABS i HIPS. Tym razem przyjrzyjmy się bliżej tym drugim – są one chętnie wykorzystywane m.in. w przemyśle oraz branży reklamowej.

Polistyren wysokoudarowy – co to jest?

HIPS powstaje w wyniku połączenia polistyrenu niskoudarowego z kauczukiem butadienowym. Materiał ten jest bardzo użyteczny i ma zastosowanie w licznych branżach.

Polistyren zyskuje dzięki temu znacznie większą odporność na uderzenia i pękanie, a także staje się łatwiejszy w obróbce mechanicznej i termicznej, podatny m.in. na termoformowanie. Dostępne są różne płyty HIPS – błyszczące, matowe, w różnych kolorach.

Co go wyróżnia?

Omawiany polistyren wyróżnia się dobrą podatnością na formowanie i obróbkę termiczną, a także niewielką wagą. Płyty HIPS przekonują zarówno dobrymi właściwościami i parametrami, jak również przystępną ceną. Fakt, że nie są drogie, z pewnością przyczynił się do popularności tego tworzywa.

Stopień udarności (odporności na pęknięcia) zależy od proporcji użytych komponentów, ale charakterystyka ogólna tego materiału jest podobna. Decydując się na jego zakup, trzeba pamiętać, że wyróżnia go niska odporność na warunki pogodowe (jak silne działanie promieni słonecznych, deszcz itd.) czy też gorsza transparentność.

Płyty HIPS – zastosowanie

Różne rodzaje materiałów – jak płyty ABS czy płyty HIPS – mają szerokie zastosowanie. HIPS wykorzystywany jest między innymi w reklamie i przemyśle. Poleca się go głównie do stosowania we wnętrzach. Poniżej przykłady jego zastosowań w branży reklamowej:

– akcesoria marketingowe i gadżety reklamowe,

– oznaczenia punktów sprzedaży

– elementy stoisk na targach czy konferencjach

– ekspozytory, potykacze, stojaki

– kasetony podświetlane.

Płyty HIPS – zastosowanie w przemyśle:

– meble

– elementy opraw oświetlenia

– manekiny na wystawach

– obudowy łóżek do solariów

– opakowania artykułów spożywczych i produktów przemysłowych

– wnętrza i obudowy lodówek, lad chłodniczych, palety transportowe

– gry, zabawki

– elementy urządzeń elektronicznych

– pojemniki na odpady

Wysoka użyteczność płyt HIPS – podsumowanie

Wszechstronność surowca sprawia, że jest on chętnie stosowany przez wielu producentów z różnych branż – m.in. mebli, zabawek, urządzeń biurowych. Jest świetnym materiałem także dla branży drukarskiej, płyty HIPS są wykorzystywane również do produkcji materiałów POS i ogólnie w branży reklamowej. Polistyren bywa ponadto stosowany podczas tworzenia aranżacji różnych wnętrz.

Popularne konta Instagram w Polsce – czyli co Polacy lubią oglądać?

0
Popularne konta Instagram

Każdy z nas ma swojego ulubionego celebrytę, którego twórczość na bieżąco śledzi w social mediach. Z roku na rok przybywa nowych influencerów, co sprawia, że nasz wybór rośnie. Mimo, że wybicie się w Internecie wcale nie musi być trudne, to większość woli przyglądać się takiemu życiu niż samemu takie prowadzić. Wiążę się to z brakiem prywatności, każdy ruch jest obserwowany, a o każdej, nawet najmniejszej wpadce od razu można przeczytać w brukowcach.

Jakie są popularne konta na Instagram w Polce? Co lubimy oglądać najbardziej, a może kogo oglądamy tylko dla sensacji? Koniecznie napiszcie w komentarzu, czyje konto jest Waszym ulubionym i co Wam się w nim podoba.

Popularne konta na Instagramie w Polsce – Julia Wieniawa

Julia Wieniawa to młoda i bardzo ambitna aktorka, którą możecie kojarzyć z serialu: „Rodzinki.pl” lub filmu na platformie Netflix: „Wszyscy moi przyjaciele nie żyją”. Oprócz tego wschodząca sława jest także piosenkarką, która na swoim koncie ma 5 piosenek. Jednak na tym nie poprzestaje. Julia często pokazuje remont kupionych przez siebie mieszkań, które młoda gwiazda będzie wynajmować. Nic więc dziwnego, że zajmuje ona 13 miejsce w rankingu Instagrama.

Jeszcze nie tak dawno było o niej głośno w związku z kłótnią z Joanną Opozdą. Wszystko zaczęło się od Antka Królikowskiego, byłego partnera Julii oraz ówczesnego chłopaka Opozdy oraz wbrew pozorom, niewinnej sukience. Joanna na ściance została sfotografowana w podobnej sukience, którą wcześniej miała na sobie Wieniawa, która nie mogła się obejść bez udostępnienia tej nowiny na swoim InstaStories. Oczywiście obecna partnerka, ex Julii, odpowiedziała na komentarz w bardzo uszczypliwy sposób, pisząc, że Julia jest aktorką bez wykształcenia aktorskiego. Co ciekawe, Królikowski również jest aktorem bez wykształcenia w tej branży.

Aktualnie cała sytuacja jest już zażegnana, a jej punktem kulminacyjnym było rozstanie Joanny Opozdy z Antkiem Królikowskim o czym dowiadujemy się z Instagrama gwiazdy.

Popularne konta na Instagramie – Deynn

Deynn, czyli świeżo upieczona trzydziestolatka, znana jest głównie ze swojego fit życia i rozmaitych podróży, które odbywa wraz ze swoim mężem Danielem Majewskim. Jest to jedna z bardziej kontrowersyjnych par polskiego showbiznesu. Jest to spowodowane licznymi dramami z ich udziałem. Jedną z najsłynniejszych, była z udziałem siostry Marity. Kolejna, która miała miejsce niedawno to spór z Skin79.

Skupmy się jednak na tym co aktualnie dzieje się w życiu Deynn. Nie tak dawno została ona ambasadorką marki kosmetycznej APIS, a 8.01.2021 ogłosiła własną markę suplementów diety dla kobiet – ALL DEYNN. Oprócz tego prężnie współpracuje ona z marką Gym Glamour, którzy produkują ubrania oraz akcesoria treningowe dla pań. Warto również wspomnieć o ogromnym talencie Marity, która regularnie dzieli się swoimi makijażami na Instagramie.

Popularne konta na Instagramie – Marcin Dubiel

Marcin Dubiel w ostatnim czasie nie cieszy się dużą aprobatą. Wszystko zaczęło się od jego wyjazdu do Kenii, w którym wraz ze swoim kolegą wyśmiewali dziecko. Następnie odszedł n z Teamu X, który niedługo po tym całkowicie się rozpadł. W tym czasie rozpoczął się również konflikt z jego dawnym przyjacielem – Kacprem Błońskim. Panowie postanowili zmierzyć się ze sobą na jednej z gal Fame MMA, w której ostatecznie to Kacper wyszedł zwycięsko. Co dziwne, Marcin ciągle powtarza, że da mu rewanż, mimo, że to wygrany powinien dać rewanż przegranemu, nie na odwrót.

W ostatnim czasie mogliśmy się również dowiedzieć, że Marcin planuje kolejny wyjazd do Kenii, tym razem z Lexy Chaplin, która sama przyznaje, że była w nim zakochana.

A jaki jest Wasz ulubiony artysta na polskim Instagramie?

Czy piękne wnętrze może być funkcjonalne i wygodne?

0
piękne wnętrze

Ważne jest, aby zawsze pamiętać, że piękno i funkcja to wzajemnie powiązane i nierozerwalne pojęcia: umiejętne połączenie tych rzeczy opiera się na zrozumieniu Twoich codziennych czynności, które odbywają się w danym pomieszczeniu.

Magda Knappe: architekt wnętrz opowie o tym, czy wygodne i funkcjonalne wnętrze może być również piękne i stylowe oraz jak to osiągnąć.

Funkcjonalność wnętrza

Funkcjonalność wnętrza w naszym kontekście to nic innego możliwość wykonywania czynności, które chcesz wykonywać pomieszczeniu. Można to porównać ze sprzętem biurowym: urządzenie wielofunkcyjne (drukarka-skaner-kopiarka) łączy kilka funkcji jednocześnie. Podobnie jest we wnętrzu, z tym, że funkcjonalne wnętrze nie zawsze jest wygodne dla wszystkich wykonywanych w nim czynności – dla niektórych może być zupełnie nieodpowiednie i odwrotnie. Ważne jest, aby zrozumieć, że w rzeczywistości funkcjonalne wnętrze to takie, które jest wygodne do wykonywania najważniejszych i najczęściej wykonywanych przez Ciebie w nim czynności.

Jak sprawić, by Twoje wnętrze było funkcjonalne?

Pierwszym ważnym krokiem, o którym często wspominam, jest wypisanie wszystkich funkcji jakie ma spełniać wnętrze, ustalenie wszystkich działań, jakie będziesz wykonywał w danym pomieszczeniu. Nie zapominaj o nawet błahych codziennych czynnościach. To jest podstawa, od której zaczyna projektant wnętrz bo bez niej nie może powstać dobry projekt. Tylko w ten sposób można uczynić pomieszczenie wielofunkcyjnym, czyli dostosować je do kilku funkcji na jednym małym obszarze. Drugim, równie ważnym krokiem, jest stworzenie układu funkcjonalnego – planu z rozmieszczeniem wszystkich mebli i ścian. To fundament każdej aranżacji wnętrz, bez którego nie można się obejść.

Najważniejsze cechy układu wnętrz

Główne punkty, na które należy zwrócić uwagę przy projektowaniu aranżacji, aby Twoje wnętrze stało się wygodne i funkcjonalne:

  1. Lokalizacja mebli. Absolutnie błędną decyzją jest chęć upchnięcia większej ilości mebli na ograniczonej przestrzeni. Wszystko trzeba robić dokładnie odwrotnie – to wolna przestrzeń definiuje Twoje wnętrze jako funkcjonalne! Koniecznie trzeba oczyścić ciągi komunikacyjne, zwłaszcza wokół stołu i kuchni, bo w tym miejscu spędzamy dużą część życia.
  2. Stworzenie projektu funkcjonalnego. Czy wypisałeś już wszystkie czynności jakie będziesz wykonywał w danym wnętrzu? Świetnie! Teraz nadszedł czas, aby odwzorować to na planie. Wyobraź sobie, jak gotujesz w kuchni, a goście w tym czasie czekają na Ciebie przy stole, rozmawiając. Czy odległość od stołu i powierzchni roboczych jest wystarczająca? Czy jest ci wygodnie? A jeśli oglądasz film – czy domownicy będą ci przeszkadzać, gdy przechodzą? Tworząc projekt, pracujesz nad funkcjonalnością.

Składowe projektowania wnętrz

Formuła jest następująca: design = funkcjonalność + piękno. Jedno nie może istnieć bez drugiego

Jak osiągnąć piękno? Tutaj skupię się na niektórych punktach, ponieważ sam temat jest bardzo obszerny.

  1. Kompozycja. Zasady kompozycji sprawdzają się nie tylko w fotografii i malarstwie, ale także we wnętrzach. Istnieje wiele technik, ale najważniejsza jest równowaga. Każdy przedmiot ma swoją własną wizualną wagę, na przykład biała gładka szafka nadal wygląda wizualnie jaśniej niż ciemny fotel. Dlatego meble i materiały do ​​dekoracji wnętrz należy dobierać zgodnie z zasadą równowagi. Wymaga to wyczucia, a te trzeba rozwijać. Przychodzi to samo z czasem, wraz z doświadczeniem. Mimo to nawet niedoświadczone oko ludzkie kocha to, co właściwe. Zdarza się, że patrzymy na przedmiot i na pierwszy rzut oka wydaje się, że nie pasuje, ale ostatecznie świetnie prezentuje się we wnętrzu. Oznacza to, że obiekt ten równoważy kompozycję i konieczne jest tutaj połączenie go z innymi szczegółami wnętrza.
  2. Kontrast. Jest to zawsze dobra zasada działania, nawet jeśli wnętrze nie jest kontrastowe, ale, powiedzmy, jasne. Wtedy sprawdzają się detale: materiały wykończeniowe, tapicerka meblowa, faktura tkaniny, farby. Przykładowo w całkowicie białym wnętrzu możemy zastosować matową farbę, błyszczący kamień, dużą dzianinę z tkanin, skórzane poduszki. Takie materiały nie będą się łączyć, nawet będąc w pobliżu i będą wyglądać interesująco na zasadzie kontrastu. To samo dotyczy całkowicie czarnego wnętrza. Natomiast pracujemy tu z kolorami, materiałami oraz powierzchniami matowymi i błyszczącymi.

Zapamiętaj: design nie może istnieć bez funkcji. Przemyślana funkcjonalność niekoniecznie będzie piękna, dlatego kierujemy się zasadami kompozycji i danym stylem.

Może Cię również zainteresować artykuł: Aranżacja przedpokoju: jak urządzić przedpokój?

Strategia marki

0
Strategia marki

Strategia marki jest jedną z najważniejszych kwestii w rozwoju firmy. Ogromna konkurencja na rynku powoduje, że sukces wymaga od przedsiębiorców coraz większego zaangażowania w działania marketingowe. Od czego należy zacząć budowanie strategii komunikacji na linii firmy z odbiorcą?

Podstawowym punktem wyjścia dla strategii marketingowej jest odbiorca. Podczas jej tworzenia musimy skupić się na jego potrzebach, oczekiwaniach i postępowaniu. To również względem odbiorcy musimy dostosować język, jakim będziemy operować. Przede wszystkim jednak nie możemy trzymać się kurczowo tych samych rozwiązań. Zdolność adaptacji jest kluczowa, jeśli chodzi o przetrwanie na tak dynamicznym rynku, jak internet.

Grupa odbiorców – charakterystyka, preferencje, wzorce zachowań

Każda branża, która funkcjonuje na rynku, posiada również pewną grupę odbiorców. Są to użytkownicy, którzy posiadają pewne cechy wspólne – a w związku z tym również ich potrzeby i zachowanie w sieci jest zbliżone. Skuteczna strategia marki oznacza przede wszystkim bardzo dobrą znajomość swojej grupy odbiorców. Wiedząc, czego oczekują klienci, przedsiębiorca jest w stanie zaproponować im rozwiązania, które będą interesujące i skuteczne. Dla firmy oznacza to większy ruch na stronie, lepszą świadomość marki – a w konsekwencji również większe zyski.

Cecha, zaleta, korzyść – dostosowanie języka do odbiorców

Język, którym firma przemawia do swojej grupy odbiorców również ma znaczenie. Popularność internetowego medium spowodowała zmianę mentalności użytkowników. Oczekują oni natychmiastowych, opłacalnych i prostych rozwiązań. Dlatego budując strategię komunikacji marki należy unikać tendencji do opisywania i przedstawiania zalet swojej firmy. Zamiast tego trzeba pokazywać odbiorcom, co zyskają, kiedy zdecydują się na współpracę z daną marką.

Przykładowo – firma detailingowa nie powinna zbyt obszernie opisywać szczegółów wykonywanych usług (przynajmniej nie w bezpośredniej reklamie), ani ich wysokiej jakości. Zamiast tego dużo lepszym pomysłem będzie pokazanie odbiorcy gotowego efektu pracy wraz z korzyściami, które otrzyma. Mogą to być przykładowo takie kwestie jak większy prestiż, lepsze samopoczucie podczas jazdy i duma z posiadania pięknego auta. Za punkt wyjścia należy wziąć sobie potrzeby naszych klientów. Konieczne jest odpowiedzenie sobie na pytanie: dlaczego klienci szukają tej konkretnej usługi? Trzeba ich zapewnić, że pożądane rozwiązanie znajdą właśnie u nas.

Skuteczna strategia marketingowa oznacza elastyczność

Ludzka natura powoduje, że kiedy jedno z zastosowanych przez nas rozwiązań zdaje egzamin – zaczynamy się go trzymać. Niestety w internecie taka postawa jest gwoździem do trumny. Dobra strategia komunikacji jest budowana często – za każdym razem na nowo. Sieć globalna jest bowiem niezwykle dynamiczna, a co za tym idzie – nieprzewidywalna. Nie sposób zatem zbudować jednolitej strategii marketingowej na długi okres. Elastyczność jest w tym wypadku kluczem do sukcesu. Gromadźmy i analizujmy na bieżąco wszystkie dane i statystyki. Reagujmy na nie i implementujmy zmiany do naszej strategii marki.

Skuteczna strategia marki – podsumowanie

Spośród wszystkich osób to my najlepiej znamy swoją branżę. W związku z tym to właśnie my mamy predyspozycje do zrozumienia, czego potrzebują nasi klienci. Wyjście z otwartością do odbiorców jest pierwszym krokiem do zbudowania skutecznej strategii marketingowej. Jeśli zaadaptujemy się do praw rządzących rynkiem internetu – przetrwamy. W przeciwnym wypadku czeka nas rychła klęska.

O strategii marki możesz poczytać także w artykule profesjonalnej firmy brandingowej: https://brandlive.pl/branding/strategia-marki-co-powinna-zawierac/

ZOBACZ TEŻ