piątek, Listopad 15, 2019

Jak poszerzać wiedzę za pomocą smartfona?

0
Jak poszerzać wiedzę za pomocą smartfona

Smartfon dzieciom kojarzy się głównie z rozrywką, jednak daje pociechom znacznie więcej możliwości. Dzięki niemu można efektywniej uczyć się i przyswajać wiedzę o wiele szybciej niż w tradycyjnej formie. Jak poszerzać wiedzę za pomocą smartfona? Sprawdź, jak wygląda edukacja przez smartfon.

  1. Jakie aplikacje pomagają się uczyć?
  2. Czy smartfon i edukacja idą w parze w przypadku dzieci?

Dzieci chcą mieć własny smartfon, gdy tylko rozpoczną naukę w szkole. Zwykle telefon służy im do bycia w stałym kontakcie z kolegami ze szkoły, a także do grania w różne gry. Rodzice z tego powodu są sceptyczni w kwestii edukacji przez smartfona. Czy obawy dorosłych są słuszne? Czy smartfon i edukacja idą w parze?

Jakie aplikacje pomagają się uczyć?

Edukacja przez smartfon jest możliwa nawet w przypadku dzieci. Pociechy często znacznie chętniej przyswajają wiedzę, którą otrzymują w przystępnej formie, a smartfon z reguły taką zapewnia. Jak uczyć się angielskiego? Wystarczy, że dziecko będzie posiadać zainstalowane aplikacje z grami językowymi, a także słowniki, które w prosty sposób wzbogacają słownictwo od najmłodszych lat. W podobny sposób można uczyć się innych języków obcych, matematyki, a także ćwiczyć pamięć. Przykładowo, słynna gra sudoku sprawdza się znakomicie do rozwijania spostrzegawczości i logicznego myślenia już na etapie edukacji wczesnoszkolnej. Jak poszerzać wiedzę za pomocą smartfona w przypadku przedmiotów takich jak geografia, historia lub biologia? Dobrym wyborem w tym przypadku są quizy, które pomagają zapamiętać wiele różnych pojęć oraz dat. Dzięki nim edukacja przez smartfon jest możliwa nawet w drodze do szkoły, gdy dziecko znajduje się w tramwaju, pociągu lub autobusie.

Czy smartfon i edukacja idą w parze w przypadku dzieci?

Nauka poprzez smartfona to rozwiązanie dla wielu dzieci, które nie lubią spędzać długich godzin nad książką i mają trudności w zapamiętywaniu informacji przedstawianych w tradycyjnej formie. Wybierając smartfony euro, można zachęcić dziecko do rozwijania pasji oraz do nauki przedmiotów, które sprawiają mu więcej trudności. Dzięki nowoczesnym telefonom, pociecha zyskuje również dostęp do cyfrowych bibliotek, które przydają się w czasie pisania różnych prac oraz wykonywania grupowych projektów.

Dla dzieci lubiących gadżety i chętnie uczących się z ich pomocą odpowiednie są też smartwatche w euro. Dzięki nim przyswajanie nawet skomplikowanych zagadnień, które są trudne do zrozumienia nie tylko dla słabszych, ale i dla zdolnych uczniów.

Najlepszy sposób na planowanie w przedsiębiorstwie

0
Najlepszy sposób na planowanie w przedsiębiorstwie

Parafrazując stare porzekadło, mała firma, mały kłopot, duże przedsiębiorstwo, to już dużo więcej pracy. I coś w tym jest, jednak bez względu na wielkość firmy, każda potrzebuje dobrego planu działania. Od tego są właśnie systemy erp i systemy mes. Takie właśnie rozwiązania techniczne znajdziemy pod nazwą xprimer hrm.

Czym są systemy erp? To proste. Jego głównym zadaniem jest spójne działanie wszystkich poszczególnych funkcji i działów w danym przedsiębiorstwie. Logicznym jest fakt, że bez względu na wielkość przedsiębiorstwa, liczy się szybki i bezawaryjny przepływ informacji a także błyskawiczna reakcja na ewentualne nieprawidłowości. Systemy erp działają na wspólnej bazie danych, dzięki temu nie ma miejsca tu na żadne poślizgi czasowe, błędy magazynowe czy też luki w zamówieniach. Co ważne, dostęp na systemy erp zainstalowane już w danej firmie, choć jest prosty w użyciu, to jednak wymaga autoryzacji, o której decyduje główny administrator. Zapobiega to ewentualnym działaniom osób trzecich.

Czym więc są systemy mes?

To również system zarządzania produkcją i przepływem informacji około produkcyjnej. Systemy mes wykorzystują technologie informatyczne, dzięki którym możliwe jest zbieranie informacji o stanie produkcji w czasie rzeczywistym. Dzięki temu nie ma możliwości o pomyłkę. A do tego na bieżąco monitoruje się cały przebieg procesu produkcyjnego. Dzięki temu również można zapobiec wielu awariom czy nieprzewidzianym wcześniej zjawiskom losowym. Systemy mes to informatyka od zadań specjalnych.

Czym jest xprimer hrm?

to program, który znajdziecie na stornie xprimer hrm dający rewelacyjną możliwość połączenia ewidencją, rozliczaniem i planowaniem czasu pracy. Ciągłe monitorowanie, sprawny przepływ informacji oraz bieżące przesyłanie danych zawartych na jednym serwerze to kwintesencja połączenia jakie dają systemy erp i systemy mes. Ich sprawne działanie jest gwarancją klarowności i transparentności danych, co jest tak ważne w dzisiejszym świecie, gdzie przedsiębiorca nie ma łatwo. Na każdym bowiem kroku czają się kruczki prawne zastawione przez urzędników, dopatrujących się ewentualnych nieprawidłowości. Zautomatyzowanie procesu ewidencji, rozliczania, premiowania i planowania, sprawi, że wszystko będzie działało sprawnie i zgodnie z prawem. Bo raz dobrze zaprogramowane systemy erp i systemy mes będą działać niezawodnie przez długie, długie lata. Jeden z nich można znaleźć pod adresem eqsystem.pl. Zobaczcie sami!

System zarządzania dokumentami

0
System zarządzania dokumentami

Można zaobserwować, że z roku na rok coraz więcej przedsiębiorców szuka nie tylko nowoczesnego, ale również bezpiecznego narzędzia, dzięki któremu będzie możliwe efektywne zarządzanie dokumentami. Dlaczego warto zatem zdecydować się na system zarządzania dokumentami lucydms.com?

Bezpieczeństwo

Przedsiębiorca może przede wszystkim spać spokojnie jeżeli wie, że program do zarządzania dokumentami lucy dms będzie dbał o jego dokumenty. Oprogramowanie posiada bowiem mechanizmy zabezpieczania dostępu danych. Koniecznie trzeba przy tym podkreślić, że jednocześnie spełniane są praktycznie wszystkie korporacyjne standardy związane z bezpieczeństwem.

Inteligencja

Praktycznie każdy przedsiębiorca doskonale wie, że zarządzanie dokumentami w firmie jest zdecydowanie trudniejszym zadaniem niż mogłoby się wydawać. Omawiany program do zarządzenia dokumentami będzie pomagał zatem firmie w codziennych zadaniach. Nie tylko będzie w stanie przygotować najlepsze możliwe rozwiązanie, ale również przygotuje timesheet. Kolejnym jego atutem będzie umożliwienie trafnego ocenienia zaangażowania pracowników w firmie. Warto podkreślić, że program niezwykle szybko się uczy. Poznaje nie tylko zwyczaje przedsiębiorcy, ale również uwzględnia je w planowanej pracy.

Efektywność

Trzeba mieć świadomość, że dzięki omawianemu oprogramowaniu praca z dokumentami nigdy nie była tak prosta i uporządkowana. Niezwykle klarowny interfejs powoduje, że użytkownik może działać bardzo płynnie i intuicyjnie. Wszystko czego potrzebuje przedsiębiorca w kwestii dokumentów, będzie miał pod ręką.

Mobilność

Jest to kolejna zaleta omawianego oprogramowania do zarządzania dokumentami w firmie. Warto bowiem zdawać sobie sprawę, że tryb offline zapewnia użytkownikowi dostęp do najbardziej aktualnych dokumentów, a także możliwość ich akceptowania nawet podczas podróży. Ponadto oprogramowanie umożliwia na pracę w najbardziej nowoczesnych urządzeniach dotykowych dostępnych na rynku.

Łatwość wyszukiwania

Przedsiębiorca dzięki oprogramowaniu już nigdy nie będzie musiał zastanawiać się w jaki sposób może znaleźć dany dokument, który jest mu potrzebny w danym momencie. System zarządzania dokumentami lucydms.com sam podpowie najlepsze wyniki poprzez katalogowanie ich od najbardziej do najmniej przydatnych. Wystarczy jedynie zasugerować oprogramowaniu dokument, który jest potrzebny w danym momencie

Nowoczesny, przyjazny interface

Wszystko jest nie tylko niezwykle uporządkowanie, ale również znajduje się w odpowiednim miejscu.

Druk materiałów reklamowych w atrakcyjnej cenie

0
Druk materiałów reklamowych w atrakcyjnej cenie

Każdy zdaje sobie sprawę z tego, że prowadzenie własnej działalności gospodarczej jest niezwykle trudne. Przede wszystkim firmy dopiero wchodzą na rynek mają przed sobą ogromne wyzwanie, zaprezentować się potencjalnym klientom i przekonać do bliższego zapoznania się z ofertą. Dotyczy to niemal każdej branży, ponieważ w każdej panuje ogromna konkurencja.

Bez względu czy chcemy sprzedać meble, sprzęty, wykonywać usługi informatyczne czy prowadzić lokal gastronomiczny, trzeba liczyć się z tym, że celem dotarcia do grona odbiorców należy podjąć działania indywidualne. Sprawdzą się bez wątpienia notesy reklamowe, które będzie można przygotować w celu wręczenia kontrahentom. To doskonały sposób także na podtrzymanie pozytywnych relacji.

Wraz z nadchodzącym rokiem można zdecydować się na przykład na zaprojektowanie kalendarza w formie notesu z nazwą czy logo firmy, które z pewnością spotkają się z doskonałym odbiorem. Będzie to także świetny upominek dla pracowników, ponieważ mocniej utożsamią się oni z konkretną firmą, w której pracują. Poszukując inspiracji na zaprojektowanie materiałów reklamowych można skorzystać ze stron internetowych bądź pomocy grafika, którego bez trudu znajdziemy.

Korzystną opcją wydaje się druk online na Drukomat, ponieważ już po zajrzeniu na stronę można przekonać się o tym, że ma ona na swoim koncie całą masę udanych realizacji w odpowiedzi na potrzeby zleceniodawców z różnych branży. Możliwe jest wykonanie notesów, kalendarzy, wizytówek i ulotek reklamowych. Tak naprawdę plakaty i ulotki wciąż przynoszą efekty, pod warunkiem jeśli są odpowiednio zaprojektowane. Warto pomyśleć przede wszystkim o czymś wyraźny, niebanalnym zestawieniu kolorów, aby przykuć uwagę potencjalnego odbiorcy. Dobrze, jeśli ulotki i plakaty zawierają jakieś chwytliwe hasła reklamowe, ponieważ dzięki temu można przykuć uwagę i wzbudzić ciekawość, a jak wiadomo to pierwszy krok do zachęcenia klientów.

Warto wykonać także niedrogie wizytówki, które będą niezbędne do tego, aby w sposób profesjonalny wyglądać przed klientem i kontrahentem. Na takich materiałach najczęściej pojawia się nazwa bądź logo firmy, a także dane osobowe i kontaktowe jej reprezentacja. Rozdając wizytówki z pewnością zapadamy w pamieć i jest bardzo duża szansa, że osoby, które będą poszukiwały konkretnych produktów bądź usług skontaktują się właśnie z tymi, którzy obdarowali je wizytówkami. Chcąc zaistnieć w szerszej świadomości i podtrzymać dobre relacje z kontrahentami z pewnością warto bliżej zapoznać się z ofertą druku materiałów reklamowych.

Jakie rodzaje szkła nadają się do hartowania?

0
Jakie rodzaje szkła nadają się do hartowania?

Hartowanie szkła jest procesem, który zmienia właściwości fizyczne materiału – pozwala osiągnąć większą wytrzymałość i inny sposób rozpadu tafli po stłuczeniu. Jakie rodzaje szkła nadają się do hartowania? O czym trzeba pamiętać przed poddaniem szkła temu procesowi?

Automatyzacja procesów tłumaczeń – niezbędny krok dla Twojej firmy

0
Automatyzacja procesów tłumaczeń - niezbędny krok dla Twojej firmy

Automatyzacja biura to przede wszystkim ułatwienie i szybsza praca. Efektywność jest tutaj kluczem do sukcesu i jednocześnie pozwala osiągnąć przewagę nad konkurencją. Dla biur tłumaczeń jest to również bardzo ważne. Oczekiwania klienta zazwyczaj są bardzo wysokie. Tłumaczenie powinno być dobrej jakości i jednocześnie dostarczone do klienta w krótkim czasie. Dlatego chcąc utrzymać przy sobie swoich klientów, biuro musi zdecydować się na najnowsze rozwiązania, które przyspieszą pracę, jednocześnie zachowując jakość. W tym przypadku najlepszą opcją staje się automatyzacja procesów tłumaczeń.

XTRF – oprogramowanie wspomagające automatyzację w biurze tłumaczeń

XTRF to oprogramowanie służące do zarządzania procesami w firmach tłumaczeniowych. Obejmuje to głównie zarządzanie projektami tłumaczeniowymi, bazami klientów czy procesem fakturowania, a także wsparcie działań sprzedażowych, przygotowanie wycen oraz zarządzanie jakością. Oprogramowanie XTRF to przede wszystkim możliwość zaprowadzenia porządku w dokumentacji. Pozwala na tworzenie przejrzystych baz danych oraz zapewnia bezpieczeństwo przed wtargnięciem obcych osób. Program ten to również odpowiedni sposób na zapanowanie nad jakością wykonywanej pracy. To wszystko sprawia, że funkcjonowanie firmy jest znacznie łatwiejsze, a wszelkie wydatki są wystarczająco przejrzyste. Warto wprowadzić takie rozwiązanie do Twojej firmy, ponieważ jest to konieczność dla każdego, kto chce utrzymać swoją pozycję na rynku. Co więcej, pozwala ono na zaoszczędzenie czasu i wysiłku osób pracujących w biurze.

Narzędzie Cat we współpracy z XTRF

Cat to forma tłumaczenia realizowanego przy użyciu komputera za pomocą specjalnego oprogramowania. Jednak różni się ono od pozostałych form tłumaczenia maszynowego, które używa specjalnych algorytmów. W rzeczywistości CAT to program, który swoją pracą obejmuje szeroki zakres narzędzi, które służą do tłumaczenia tekstu na inny język. Są to np. takie, które odpowiadają za sprawdzanie pisowni czy gramatyki. Oprogramowanie pozwala również na tworzenie wirtualnych słowników i glosariuszy, co staje się niezbędnym elementem, gdy potrzebujemy bardziej wyszukanego słownictwa. Raz przetłumaczony tekst pomoże przy następnym, zapamiętując odpowiednie terminy. Dzięki niemu automatyzacja tłumaczeń staje się szybsza niż kiedykolwiek.

W biurze tłumaczeń możliwa jest integracja XTRF z narzędziami Cat. Dzięki temu dostajemy jednocześnie doskonałe narzędzie do tłumaczenia tekstów oraz program do pewnego zarządzania firmą.  XTRF dzięki swoim funkcjom odmienił branżę tłumaczeniową i ułatwił pracę wielu tłumaczom. Razem z Cat stanowi on niezbędne wyposażenie każdej firmy.

Odpowiedni wybór dla Twojej firmy

Praca tłumacza to przede wszystkim duża odpowiedzialność. Tłumaczenie tekstów wymaga wiele czasu oraz wiedzy, a niekoniecznie łączy się to z niezawodnością i szybkością wykonywanej pracy. Klienci zasypują deadlinami, często zapominając o tym, jak długą drogę musi przejść tekst, by w pełni zostać przetłumaczonym, zachowując wysoką jakość. Taką pracę z pewnością ułatwi odpowiednie wyposażenie dla tłumacza. Dlatego warto wprowadzać do firm oprogramowanie XTRF, które zapewni porządek oraz narzędzie Cat, które ułatwi pracę z tekstem. Produkt krakowskiej firmy z pewnością będzie idealny zarówno dla małych i średnich, a także wielkich korporacji.

Maszyny CNC i ich wpływ na przemysł

0
Maszyny CNC i ich wpływ na przemysł

Obrabiarki sterowane numerycznie, inaczej maszyny CNC, coraz częściej stanowią podstawowe wyposażenie nowoczesnych zakładów produkcyjnych. Wykorzystuje się je w wielu gałęziach przemysłu, na przykład przy wyrabianiu mebli i produkcji opakowań, do produkcji materiałów reklamowych oraz w ciesielstwie. Urządzenia te na naszych oczach zmieniają oblicze przemysłu.

CNC to skrót od Computerized Numeric Control. Maszyny CNC są  więc urządzeniami sterowanymi numerycznie, czyli komputerowo. Należą do nich różnego rodzaju obrabiarki wykorzystywane w przemyśle. Ich największą zaletą jest po pierwsze precyzja pracy, a po drugie powtarzalność. Zapewniają doskonałe odwzorowanie niezależnie od tego, jak bardzo skomplikowany jest projekt i mogą robić to niemal w nieskończoność, pracując wciąż na tym samym ustawieniu. Dzięki temu umożliwiają wysokiej jakości produkcję seryjną przedmiotów.

Zastosowanie obróbki CNC

Obróbka z wykorzystaniem maszyn CNC jest ceniona za swoją wszechstronność. Zarówno pod względem różnorodności obrabianych materiałów, jak i możliwości wykorzystania w wielu branżach. Chętnie korzystają z nich producenci opakowań, płyt meblowych czy wytłoczków. Maszyny CNC nadają się przy tym do obrabiania materiałów takich jak drewno, tworzywa sztuczne, płyty meblowe, płyty MDF, aluminium i materiały kompozytowe. Obrabiarki sterowane numerycznie wykorzystują możliwość precyzyjnej pracy, a dzięki temu producenci mogą oferować produkty w doskonałej jakości oraz rozszerzać swoją ofertę o nowe wyroby.

Istotne są także oszczędności finansowe, które producentom zapewnia wykorzystanie maszyn sterowanych numerycznie. Sam koszt obrabiarki CNC jest stosunkowo wysoki, lecz zwraca się w postaci mniejszej ilości odpadów materiałowych czy dzięki sprzedaży większej ilości wysokojakościowych produktów.

Obrabiarki sterowane numerycznie – jakie jeszcze zalety?

Tym, o czym warto wspomnieć charakteryzując maszyny CNC, jest możliwość samodzielnej konfiguracji procesu wytwórczego. Można zaprogramować obróbkę dokładnie według indywidualnych potrzeb serii produktów. Takie urządzenia wykorzystuje się do frezowania, cięcia, wykrawania, rozwiercania czy gwintowania. Z czasem dokupując kolejne maszyny CNC fabryka jest w stanie stworzyć zaawansowane rozbudowane centrum obróbki sterowanej numerycznie, wzbogacone m.in. o urządzenia wyposażone w głowice nalewające lub piszczące, systemy chłodzenia i wiele innych. Zapewnia to większą wydajność i precyzję pracy.

Artykuł przygotował sklep Akcesoria.cnc.info.pl oferujący wysokiej jakości sterowniki PLC FATEK – https://www.akcesoria.cnc.info.pl/117-automatyka/plc-sterowniki-programowalne/sterowniki-plc-fatek

System zarządzania informacją produktową

0
System zarządzania informacją produktową

System zarządzania informacją produktową to nowoczesna odpowiedź na problemy współczesnego świata. System PIM to aplikacja, która wspomagają zarządzanie przepływem danych w nowoczesnych, dobrze zorganizowanych organizacjach zorientowanych na sukces. W czasach i rzeczywistości, gdzie ten sam produkt może być sprzedawany zarówno lokalnie, jak i na rynku światowym sprawne zarządzanie informacją produktową wymaga odpowiedniego wsparcia. Przechowywanie i sprawne przetwarzanie informacji związanych z produktem wymaga użycia odpowiednich aplikacji. Dzisiejszy produkt oprócz zwykłej receptury, która opisuje skład materiałowy danego wyrobu, posiada całą masę dodatkowych parametrów.

Zarządzanie informacją produktową

Konieczność błyskawicznego przetwarzania tych parametrów wymaga użycia wyspecjalizowanych rozwiązań. Takim rozwiązaniem jest system PIM. Pozwalają one na przechowywanie wszelkich potrzebnych informacji iw rozbiciu na różne warianty produkcyjne i sprzedażowe. W takich systemach możemy przechowywać szereg istotnych dla różnych osób i działów danych. Oprócz BOM-u, czyli składu surowcowo – materiałowego, możemy trzymać tutaj także całą marszrutę technologiczną z uwzględnieniem wszelkich potrzebnych dla procesu produkcji danych.

Oprócz informacji technologicznych możemy w takim systemie gromadzić wszelkiego rodzaju załączniki z wizualizacjami, zdjęciami, czy grafikami. Szereg danych handlowych i marketingowych. To wszystko wrzucone do jednej bazy i połączone razem poprzez relację oraz sparametryzowane powiązania. Dzięki zgromadzeniu wszystkich danych w jednym miejscu możemy w łatwy i usystematyzowany sposób zarządzać, przetwarzać oraz udostępniać dalej potrzebne informacje. Dzięki takie centralizacji wprowadzenia zmian w jednym miejscu wywoła odpowiedni efekt w całej organizacji. Wprowadzenie nowego składnika w recepturze, automatycznie zmodyfikuje opis na etykietach. Zmiana wizualizacji przez dział graficzny zmieni wzór zarówno na opakowaniu, jak i podmieni grafiki w sklepach internetowych, materiałach handlowych, czy stronach organizacji. Zmiana przeprowadzona przez osobę o odpowiednich uprawnieniach wyzwala reakcję łańcuchową, której efektem jest aktualizacja danych w całym ekosystemie.

System PIM – dla kogo?

Dzięki takiej konstrukcji zarządzanie informacją produktową jest możliwe do realizacji w sposób efektywny zarówno czasowo, jak i kosztowo. Systemy PIM w znaczący sposób usprawniają pracę osób odpowiedzialnych za wprowadzanie zmian i modyfikacji. Pozwalają w znaczący sposób zmniejszyć ilość potencjalnych błędów. Dzięki integracji z pozostałymi aplikacjami wchodzącymi w skład ekosystemu informacyjno – informatycznego firmy możemy uzyskać efekt synergii. Wbrew pozorom wielkość przedsiębiorstwa nie jest czynnikiem decydującym o sensowności wdrożenie takiego rozwiązania. Systemy PIM to narzędzie dla organizacji, która w dynamicznym środowisku chce w szybki sposób modyfikować istniejące produkty. Wszędzie tam, gdzie mamy do czynienia z wieloma wariantami albo często zmieniającym się asortymentem mam wskazania do wdrożenia systemu zarządzania informacją produktową.

Nowinki technologiczne – czego można się spodziewać w następnych latach?

0
Nowinki technologiczne – czego można się spodziewać w następnych latach?

Nowinki technologiczne to tematyka, którą interesuje się bardzo wiele osób. Coraz bardziej dynamiczny rozwój i powstawanie różnych nowych technologii z pewnością temu sprzyja. Która technologia może najbardziej zrewolucjonizować codzienne życie przez następnych kilka lat?

Nowe, automatyczne oblicze księgowości

0
Nowe, automatyczne oblicze księgowości

Minęły już czasy, kiedy Księgi Handlowe lub Podatkowa Księga Przychodów i Rozchodów były prowadzone w formie papierowej, ręcznie. Obecnie w działach księgowości i biurach rachunkowych praca stała się zautomatyzowana, w czym pomagają specjalistyczne programy, dostosowane do potrzeb zarówno małych firm, jak i dużych przedsiębiorstw.

  1. Automatyczne księgowanie
  2. Wypełnianie oraz wysyłka deklaracji ZUS i podatkowych
  3. Program nie zastąpi księgowego

W księgowości coraz częściej wykorzystywane są nowinki techniczne, ułatwiające i przyspieszające pracę księgowych. Warto wymienić choćby usługi OCR, czyli optyczne rozpoznawanie znaków, dzięki któremu fakturę wystarczy zeskanować, aby dane zostały automatycznie umieszczone w odpowiednich dla nich rubrykach. To jednak nie jedyne ułatwienie – współczesne programy oferują ich znacznie więcej.

Automatyczne księgowanie

Bardzo obrazowym przykładem tego, jak program księgowy może pomóc w pracy działu księgowości, jest Systim.pl. Jedną z jego podstawowych funkcjonalności jest automatyczne księgowanie faktur sprzedażowych, zaraz po ich wystawieniu w module przeznaczonym do fakturowania. Na podstawie odpowiednich parametrów, program sam rozpoznaje, do której kolumny KPiR wpisać kwotę netto z faktury, lub na których kontach teowych powinny się znaleźć zapisy dotyczące tej faktury. Automatyczne adnotacje tworzą się również w rejestrach VAT oraz w Jednolitym Pliku Kontrolnym – VAT, KPiR, KH lub innym, w zależności od potrzeby.

Wypełnianie oraz wysyłka deklaracji ZUS i podatkowych

W Systim.pl zautomatyzowano również proces generowania i wysyłki deklaracji do ZUS lub US. Rolą księgowego jest więc sprawdzenie, czy deklaracje te nie zawierają błędów, oraz ich wysyłka w terminie do odpowiedniego urzędu. Co więcej, program sam podpowiada, które deklaracje powinny zostać utworzone i wypełnione. Księgowy odpowiednio wcześniej otrzymuje również przypomnienie o wysyłce deklaracji oraz na bieżąco może monitorować postępy w podróży dokumentu elektronicznego do serwera docelowego.

Program nie zastąpi księgowego

Choć programy online, takie jak Systim.pl, znacznie ułatwiają pracę księgowych, to nie są w stanie całkowicie jej zastąpić. Przepisy prawa zmieniają się nawet kilkanaście razy w roku, dlatego nad automatycznymi procesami musi czuwać człowiek, którego wiedza pozwala na kontrolowanie pracy programu i weryfikację, czy wszystkie dane się zgadzają. Dzięki połączeniu programu księgowego z dodatkami, np. programem do fakturowania lub prowadzenia magazynu, czuwanie nad całością procesów w firmie jest znacznie łatwiejsze i, co równie ważne, przyjemniejsze niż dotychczas.

ZOBACZ TEŻ